banner
  • مطالب فنی
  • مقالات
  • نکاتی که سبب آسیب زدن به توربین می‌شود

مقالات

نکاتی که سبب آسیب زدن به توربین می‌شود

در آغاز کار با توربین، باید از اسپری روان‌کننده، با کیفیت بالا استفاده کنید. ابتدا اسپری روغن را خوب تکان دهید و برای تزریق روغن از نازل مخصوص استفاده نمایید. روغن از طریق ورودی هوا وارد توربین می‌شود. این کار را تا زمانی که کف تمیز از سر آن خارج شود، ادامه دهید. تزریق روغن را همیشه بعد از اتوکلاو و پیش از هر تراش تکرار نمایید. در صورتی که عمل تراش بلند مدت باشد حداقل هر دو ساعت یکبار تکرار کنید. (این کار باعث افزایش عمر بلبرینگ ها می گردد)

علاوه بر تزریق اسپری روغن از طریق ورودی هوا (سوراخ بزرگ ته توربین) از قسمتی که فرز داخل هِد توربین قرار داده می شود نیز روغنکاری نماید.

بعضی مواقع مشاهده گردیده که پس از روغن کاری، هد توربین خنک شده و موقتا از حرکت می ایستد، جهت رفع این مشکل چند دقیقه توربین را برعکس نموده تا با دمای محیط اتاق برابر شود.
بعد از اتوکلاو و پیش از هر تراش سطح توربین را با اسپری ضدعفونی کنید. (توجه داشته باشید در حین ضدعفونی کردن یک فرز داخل توربین باشد)

استریل کردن با اتوکلاو را به مدت 15 دقیقه، در دمای 136 درجۀ سانتی‌گراد، انجام دهید..
فشار هوای ورودی به یونیت را برای توربین mme مدل BD2 (دو سوراخ) 2/2 بار، و برای توربین mme مدل BD4 (چهار سوراخ) و توربین با کوپلینگ 2/5 بار (PSI) تنظیم کنید. (فشار هوای بالاتر باعث شکسته شدن بلبرینگ ها و آسیب زدن به کاتریج می شود) به یاد داشته باشید که حتما علاوه بر فیلتر آب، فیلتر تصفیۀ هوا و رطوبت‌گیر داخل یونیت نصب شده باشد. (از تکنسین خود بخواهید جهت نصب فیلترهای مربوطه اقدام نماید)

تنظیم کننده ی هوای یونیت به صورت دوره ای توسط تکنسین مجرب سرویس شود.

آب موجود در کمپرسور هوا به صورت هفتگی تخلیه شود (جهت تخلیه آب میتوان از شیربرقی تایمردار استفاده نمود تا بطور خودکار آب از کمپرسور خارج شود)

همیشه از فرزهای استاندارد با قطر 1/60– 1/59 میلی‌متر استفاده کنید. حتی زمانی که توربین کار نمی‌کند، فرز باید داخل توربین باشد.

حتما بطور صحیح فرز را داخل هِد توربین قرار دهید (فرز را تا انتها جاگذاری کنید)

جهت رفع انسداد مجاریی آب و هوا از سوند مخصوصی که در جعبه توربین توسط سازنده گذاشته است استفاده کنید. (استفاده از فایل و یا سوندهای معمولی و غیر استاندارد باعث آسیب زدن به مجاری مربوطه می گردد)
پس از پایان کار با توربین، مسیر آب (سوراخ کوچک ته توربین) را با هوا، تمیز کنید.

نکاتی که سبب آسیب زدن به توربین می‌شود:
ضربه خوردن به سرِ توربین.

هیچگاه توربینی که به هر دلیل دچار توقف کامل شده است با اصرار به وسیله فرز، دست و یا با پدال به حرکت در نیاورید.
فشار دادن دکمه برای بیرون آوردن فرز، پیش از ایست کامل.
به کار بردن فرزهای کهنه و غیر استاندارد و فرزهای با طول بلند.
فشار جانبی بیش از اندازه به توربین در حین تراش.
فشار هوای نامناسب.
ورود هوای مرطوب به داخل توربین.
زنگ زدگی کاتریج بر اثر استفاده از اسپری روغن بی‌کیفیت.
غوطه‌ور کردن در مواد ضدعفونی.





نظرات کاربران
هنوز نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفر باشید.
captcha